Info-Sanatate si Nielsen anunta lansarea primelor studii de eficienta a publicitatii indoor din Romania

December 17, 2013 in Home | Comments (0)


.
Info-Sănătate şi Nielsen România anunţă lansarea primelor studii de eficienţă a publicităţii indoor din România, realizate conform standardelor internaţionale ale Digital Place-Based Advertising Association (DPAA). Studiile au fost realizate pentru Info-Sănătate TV de către Nielsen România şi măsoară eficienţa campaniilor de comunicare derulate de Info-Sănătate pentru Berlin-Chemie (agenţia de media: Propaganda), Farmaciile Dona şi Laboratoarele Boiron.

Info-Sănătate TV este prima platforma de digital signage din sud-estul Europei care a introdus standardele DPAA de măsurare a audienţei şi eficienţei campaniilor de marketing.

“Cercetarea realizată de Info-Sănătate TV este un studiu de caz solid, detaliat, care subliniază capacitatea mediei digitale de a creşte intenţia de cumpărare, prin comunicarea de mesaje în contexte relevante pentru consumatori. Studiile demonstrează clar că digital media livrează rezultate puternice, pentru toţi indicatorii de bază masuraţi”, a precizat Barry Frey, President & CEO, Digital Place-Based Advertising Association.

“România a devenit parte a unui trend internaţional de eficientizare a strategiilor de marketing. Conform unui studiu realizat de DPAA în 2013, pe 2.474 de profesionişti de marketing din SUA, 49% dintre aceştia au recomandat includerea reţelelor de tip digital signage în mixul de marketing, datorită eficienţei demonstrate prin studii”, a declarat Ovidiu Brazdău, director executiv Info-Sănătate şi preşedintele Asociaţiei Române de Indoor Advertising.

Rezultatele studiilor arată un potenţial ridicat de creştere a vânzărilor brandurilor promovate prin intermediul platformei Info-Sănătate TV, în special datorită nivelurilor ridicate de activare a consumatorului şi a intenţiei de cumpărare, dar şi a celorlalţi indicatori de eficienţă măsuraţi:
– procentul mediu de recunoaştere a celor 3 reclame evaluate este de 86% (ad recognition – prompted), iar notorietatea spontană medie a reclamelor este de 60% (ad recall – spontaneous).
– nivelul intenţiei de cumpărare (purchase intent) ca urmare a vizionării reclamelor este de 58%, fapt care demonstrează potenţialul ridicat de conversie spre brandul promovat prin campaniile difuzate pe platforma Info-Sănătate TV.
– relevanţa contextuală a reclamelor evaluate este una foarte ridicată, 87% din respondenţi considerând că reclamele vizionate sunt potrivite pentru a fi difuzate pe platforma Info-Sănătate TV din clinici medicale şi spitale.
– rezultatele studilor arată o rată ridicată de activare a consumatorilor (brand activation): 62 % din cei care au recunoscut reclamele se declară interesaţi să afle mai multe informaţii despre brand, iar 61% ar promova brandul către apropiaţi şi familie.

Studiul Nielsen este disponibil online.

“Campaniile în reţeaua Info-Sănătate Indoor TV complementează campaniile pe TV, prin extinderea audienţei. În majoritatea clincilor private audienţa este formată din “light TV viewers”, persoane active care nu urmăresc programele clasice de TV decât un număr mic de ore pe zi. Astfel, aceştia nu pot fi atinşi prin media clasică, şi e nevoie de extinderea mixului de marketing. Rezultatele studiilor de eficienţă poziţionează Info-Sănătate TV ca un mediu de comunicare complementară eficient”, a precizat Alex Larionescu, Research Manager ARIA.

„Nielsen s-a alăturat cu entuziasm şi deschidere iniţiativei Info-Sănătate de a măsura eficienţa campaniilor de comunicare din clinicile şi spitalele reţelei Info-Sănătate. Este un proiect planificat îndelung de ambele părţi, pe care ne bucurăm că l-am pus în aplicare împreună în acest an. Am fost plăcut surprinşi şi de receptivitatea aratată deja de clienţi, care şi-au manifestat rapid dorinţa de a se număra printre beneficiarii acestor studii de măsurare, înţelegând plus-valoarea informaţiei obţinute. Studiile de eficienţă realizate pentru Info-Sănătate TV evidenţiază aspecte extrem de utile pentru orice departament care intenţionează să îşi planifice bugetele de comunicare, respectiv repartizarea pe diferitele canale alternative prin care intentionează să comunice”, a declarat Ana-Maria Maier, Senior Research Executive, Nielsen Consumer Research.

“Măsurare, rezultate cuantificabile şi eficienţă sunt cuvintele care ne definesc. Suntem primii din România care facem astfel de studii, iar rezultatele arată că suntem foarte eficienţi. Campaniile de publicitate sunt integrate non-agresiv în cadrul programelor editoriale şi ocupă maxim 35% din durata loop-ului informativ de 30 de minute, astfel încât persoanele care aşteaptă în sala de aşteptare să aibă o experienţă confortabilă pe durata aşteptării”, a precizat Gina Gheoca, Managing Partner, Reţeaua Info-Sănătate.

Studiile care evaluează eficienţa Info-Sănătate TV s-au derulat la ieşirea din locaţie, pe un eşantion de 327 de persoane 18+ ani, care au vizitat clinicile şi spitalele din municipiul Bucureşti în care Reţeaua Info-Sănătate este prezentă cu ecrane TV.